Rejuvy Detoxing Made Easy

Rejuvy Detoxing Made Easy

15 Sept 2014

Testimoni : Angin / bloating - part I


KENAPA BADAN KITA BERANGIN?

Angin berlebihan dalam badan boleh menimbulkan masalah rasa tak selesa dalam perut atau kembung, badan rasa lemah, loya-loya hingga melarat kepada sakit kepala dan paling teruk sampai ada yang rasa mcm sakit jantung. Ada beberapa sebab dan punca kenapa badan berangin. 

1. Sumber makanan
Punca angin dalam badan berlaku disebabkan oleh sumber makanan. Memang selalunya lepas makan lah yang menyebabkan kita rasa mcm sebu or kembung, rasa macam angin tak lepas orang kata. Sebenarnya sumber-sumber makanan yang tidak dapat tolerate dengan badan akan menghasilkan angin.  Makanan yang menghasilkan angin adlh mcm kekacang, sayur mcm bendi, terung, kobis, brokoli, bijirin, cereal, roti gandum. Makanan bergula juga boleh menghasilkan angin. Bakteria suka gula ringkas dan karbohidrat ringkas kerana ianya begitu mudah untuk dihadam. 

2. Udara yang disedut
Angin dalam badan bukan hanya disebabkan oleh apa yang anda makan. Ia juga melibatkan udara yang digunakan utk bernafas. 20% daripada gas itu datang dari udara yg masuk ke dlm dalam mulut. Ianya mungkin disebabkan oleh tabiat makan terlalu cepat, suka minum minuman berkarbonat, suka kunyah gula-gula getah, menghisap rokok. Udara tersebut akan masuk ke dalam badan dan seterusnya masuk ke dalam usus. 

Tentunya anda taknak ape2 perkara buruk berlaku disebabkan angin dalam badan yang banyak dan tidak dapat dikeluarkan (saya pernah terbaca angin dalam badan boleh menekan saraf otak sehingga kita merasa pening dan boleh jadi menekan saraf pusat sehingga mengakibatkan strok). 

Rejuvy juga boleh membuang angin dalam badan. Complete 1 week rejuvy dan anda akan rasa perbezaannya.
Jom baca testimoni pengguna Rejuvy yang berpuas hati bila angin dalam badan dah kurang , dan sudah tiada lagi bloating. 





No comments:

Post a Comment